Päťnásobný šampión, ktorý deklasoval konkurenciu. Ford Mustang 6. generácie je opäť najpredávanejšie športové auto na svete. Popularita poníka neustále rastie a odráža sa to aj v predajoch. Niet sa pri tom čomu čudovať. Ako sme sa sami presvedčili, už od 46 990 € máte skvelé športové auto plné moderných technológií, ktoré dobre vyzerá aj jazdí. Ako čerešničku na torte dostanete 5.0 V8 s výkonom 450 koní. To ani nie je veľa muziky za málo peňazí, to je priam celý festival.
https://www.topspeed.sk/ford-mustang-je-uz-zase-najpredavanejsie-sportove-auto/17566
zdroj: topspeed.sk
zdroj: www.auto.cz
Zdroj: AUTO.sk
Pôvodné Shelby GT500 nazval Carroll Shelby prvým reálnym autom, na ktoré je pyšný. Hrdý by bol aj na dnešnú novinku, ktorou je v poradí už tretia generácia Mustangu Shelby GT500. Američania zatiaľ taja presné hodnoty výkonu a dynamiky, no technika pod plechmi je viac než zaujímavá. A nielen tá…
Už dávnejšie sa v automobilovom svete začali preteky o maximálny výkon, nevyhli sa ani Amerike a legendárnym muscle cars. Stačí si spomenúť na Camaro ZL1 alebo nespútaný Dodge Demon. K párty sa dnešným dňom pridáva aj Ford s legendárnym menom Shelby GT500. Ten však je tak trochu zdržanlivý a cifry výkonu americká automobilka neprezradila.
Aspoň ale vieme, že pod kapotou sa nenachádza nejaké staré železo, na ktorom je prilepený obyčajný kompresor. Srdcom je totiž ručne skladaný osemvalec s objemom 5,2 litra a hliníkovým blokom. Nad ním sídli kompresor typu roots s objemom 2,65 litra, pričom v strede Véčka pod kompresorom je umiestnený medzichladič typu „air-to-liquid“. Jeho umiestnenie zdôvodnili vývojári znížením ťažiska agregátu a zlepšením chladenia nasávaného vzduchu.
Pohonná jednotka disponuje takisto hliníkovou hlavou s vysokým prietokom a kovanými ojnicami. Vylepšené bolo aj chladenie a mazanie. Olejová vaňa je upravená v prospech vyššej pevnosti a eliminácii vibrácii, navyše má špeciálny usmerňovací systém olejového okruhu. Ten sa postará o dostatočné mazanie potrebných miest aj pri vysokých preťaženiach, alebo iných náročných situáciách.
Tlačová správa prezrádza, že výkon sa bude pohybovať na úrovňou siedmich stoviek koní, dohady vravia až o 750-koňovom stáde. Ford využil znalosti z vývoja modelu GT a pre prenos výkonu na kardan z uhlíkových vlákien si automobilka zvolila 7-stupňovú dvojspojku TREMEC. Tá mení prevodové stupne za menej než 100 milisekúnd a ponúka viacero jazdných režimov(komfortný, trať, šprint). Zároveň umožňuje aktivovať známe funkcie Line-Lock (yeaaah burnout) a Launch Control. O manuálnej prevodovke zatiaľ reč nebola.
Mnohí si doteraz myslia, že americké svalnaté kupéčka sú určené iba na rovinky, už aj Mustang však tieto tvrdenia vyvracia. O krotenie obrovského výkonu sa starajú brzdy Brembo, pneumatiky Michelin a revidovaný podvozok. Stačí to však? Presvedčte sa…
Shelby GT500 má modifikovanú geometriu, nový elektronický posilňovač riadenia, ale i prepracované pruženie. Svalnáč profituje aj zo systému MagneRide a technológií riadenia z dielní Ford Performance. Odmenou sú doposiaľ najvyššie hodnoty bočného preťaženia v Mustangu, čoho výsledkom je lepší výkon na trati a kontrola nad autom.
Spoločnosť Michelin sa postarala o prenos výkonu na vozovku, špeciálne vyvinuté pneumatiky Pilot Sport 4S alebo agresívnejšie Pilot Sport Cup 2 majú pre nové GT500 unikátnu zmes a vzorku. O zastavenie sa zas starajú brzdy Brembo, dvojdielne brzdové kotúče majú priemer 420 mm a hryzú do nich šesťpiestikové strmene. Ide o doposiaľ najvačšie brzdy na americkom kupé.
Komu by sa málilo a chce sa zo Shelbynou zabaviť aj na trati, tomu ponúka automobilka dva balíčky. Prvým je tzv. Handling package, ktorý pridá Mustangu prídavné výstuhy a spojler s Gurneyho klapkou. Zaujímavejším balíkom je Carbon Fiber Track Package, ktorý už svojím názvom čo to prezrádza. Dvadsaťpalcové disky kolies sú v tomto prípade vyrobené z uhlíkových vlákien, obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a zadné kolesá sú o pol palca širšie. Vzadu tróni nastaviteľné krídlo z verzie GT4 a deti žiaľbohu majú smolu, o zadné sedadlá totiž s týmto balíkom prídete.
Po dizajnovej stránke nové Shelby GT500 disponuje agresívnejším výzorom, podstatou však je aj funkčnosť. V porovnaní s modelom GT350R sa prietok chladiaceho vzduchu zlepšil o 50% a dizajnové zmeny boli implementované hlavne kvôli zlepšeniu aerodynamiky. S príchodom nového Shelby dorazili aj nové farebné kombinácie. Rýchle pruhy sú „musí byť“ záležitosť, novinkami sú laky Red Hot, Twister Orange a Iconic Silver.
Vylepšeniami prešiel aj interiér, kde nájdete vo väčšom objeme prémiové materiály. Športové kožené sedadlá má na svedomí firma Recaro, k dispozícii však je aj ich komfortnejší variant. Na sedadlách, ale i volante tróni vztýčená kobra, typický znak Shelby. Nechýba alcantara, koža a samozrejme karbón. Prístrojový panel je tvorený 12-palcovou LCD obrazovkou, dotyková obrazovka infotainmentu má uhlopriečku 8 palcov. K dispozícii je aj vyladený audiosystém B&O Play Premium s dvanástimi reproduktormi, nechajme sa prekvapiť či prehluší zavýjajúci kompresor a osemvalec.
Dúfam, že sa nové Shelby GT500 objaví na trhu čo najskôr a dočkáme sa porovnania s úhlavnými konkurentmi. Cena kupé, s výkonom superšportu zatiaľ zverejnená nebola, na európske pomer cena/výkon však bude isto priaznivá.
Zdroj: http://carhead.sk/
Ford Performance a RTR Vehicles predstavujú najnovší výsledok svojej spolupráce, ktorý je zároveň pokračovaním takmer desať ročnej tradície úprav modelu Mustang v štýle špeciálov pre driftovanie.
Zdroj: http://www.auto.czCopyright © 2024 Mustang & American Car Club Slovakia, všetky práva vyhradené